Hinnasto

Yleistyöhinnasto

Mikäli haluat tiedustella esim. määräaikaishuollon hintaa voit tehdä sen helposti täällä.

Työn kuvaus Hinta Lisätiedot
Huoltotyö 65,00 € / h
Vikakoodien luku / nollaus 30,00 €
Katsastustarkistus 40,00 € sis. päästöt
OBD-Mittaus * 10,00€
Pakokaasumittaus, Bensiini * 10,00 €
Pakokaasumittaus, Diesel * 20,00 €
Tuulilasin korjaus Alk. 50,00 €
Ilmastointilaitehuolto * 50,00 €
Henkilöauton renkaiden vaihto 20,00 € pakettiauto 30,00 €
Henkilöauton renkaiden vaihto + pesu 30,00 € pakettiauto 40,00 €
Vannetyöt 60,00 € / sarja max. 18"
Renkaiden kausisäilytys
sis. pesu, kuntotarkastus, allelaitto, ilmanpaineiden tarkastus.
60,00 € / kausi
OBD-Mittaus *

OBD-mittauksessa tutkitaan auton toimintaa sen oman ajoneuvotietokoneen tallentamien tietojen pohjalta. 1.1.2001 ja sen jälkeen rekisteröidyissä ottomoottorilla varustetuissa henkilö- ja pakettiautoissa OBD-mittaus on säädetty pakolliseksi katsastukseen liittyväksi toimenpiteeksi 1.1.2004 alkaen. Mittauksessa selvitetään ajoneuvon ajonaikaiset virhetilanteet. OBD (On-Board Diagnostics) eli ajoneuvon sisäinen valvontajärjestelmä valvoo auton moottorin ohjausyksikön komentoja ja niiden vasteita.

Pakokaasumittaus, Bensiini *

Bensiinikäyttöisten autojen pakokaasumittaukset koskevat vuonna 1978 ja sen jälkeen käyttöönotettuja autoja. Normaalisti huolletut ja kunnossa olevat autot läpäisevät mittauksen yleensä ongelmitta.
Bensiinikäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastuksessa mitataan joutokäynnillä CO-,HC-,O₂- ja CO₂ -pitoisuudet ja vastaava moottorin pyörintänopeus (alle 1000 rpm). Kolmitoimisilla katalysaattorilla varustettujen autojen osalta mitataan lisäksi korotettu pyörintänopeus ja sitä vastaavat CO-, HC-, O₂- ja CO₂- pitoisuudet ja lambda-arvo (polttoaineen ja ilman suhde palamisseoksessa).

Pakokaasumittaus, Diesel *

Savutusmittauksen piiriin kuuluvat 1.1.1980 jälkeen käyttöönotetut dieselautot. Mittauksessa tarkastetaan, että moottorin savutus ei ylitä sallittuja enimmäisarvoja. Savutusmittauksessa käytetty menetelmä perustuu EU-direktiiviin.

Mittauksessa kuormittamatonta moottoria kiihdytetään joutokäynnillä säätimen rajoittamalle maksimipyörintänopeudelle. Tällöin syntyvä pakokaasu johdetaan mittauslaitteistoon, joka toimii ns. opasiteettiperiaatteella. Laitteisto mittaa pakokaasun valonläpäisykykyä, josta johdetaan savutusmittauksessa käytettävä k-arvo (yksikkö 1/m). Hyväksymisraja on vapaastihengittävillä dieselmoottoreilla 2,5 m⁻¹ ja turboahtimella varustetuilla dieselmoottoreilla 3,0 m⁻¹. Jos henkilöauto on käyttöönotettu 1.1.2006 jälkeen (EURO IV, EURO V) raja-arvo on 1,5 m⁻¹.

Ilmastointilaitehuolto *

Ilmastointilaitteita on huollettava säännöllisesti, jotta järjestelmä toimii kunnolla.
Ilmastointilaite on vakiovarusteena jo lähes kaikissa uusissa autoissa. Ilmastoinnilla on kaksi tarkoitusta: auton matkustamon jäähdyttäminen ja ilmankosteuden poistaminen.
Ilmastoinnin huoltoa ei voi välttää, koska ilman jäähdytyksestä vastaava kylmäaine vähenee ajan kuluessa. Huolto tulee ajankohtaiseksi, kun ilmastointilaitteen teho laskee tai auto ei jäähdy enää lainkaan, auton ikkunat huurtuvat vaikka ilmastointi olisi päällä, tai ilmastointilaitteen käyttö aiheuttaa pahaa hajua auton sisätiloihin. Tavallisestikylmäainetta katoaa järjestelmästä noin 10-15% vuoden aikana.
Ilmastointilaitteen parasta hoitoa on sen säännöllinen käyttäminen.
Laitetta kannattaa käyttää vähintään kuukausittain.
Säännöllinen käyttö estää järjestelmän osia kuivumasta ja pitää systeemin eri kohdat voideltuina.
Ilmastointilaitetta voi pitää koko ajan päällä autossa, se ei riko laitetta.